wtorek, 8 grudnia 2020

Kwiaty z szyszek

 

Jeśli znudziły Wam się już wieńce i choinki z szyszek, mam dla Was propozycję – zróbcie z nich piękne kwiaty. Ten rodzaj dekoracji można wykorzystać na różne okazje.

Do wykonania pracy potrzebujesz SZYSZKI, z różnych gatunków drzew - inny efekt da użycie szyszek sosny czy modrzewia, a inny szyszek świerku.
Potrzebne materiały:
  • szyszki
  • obcęgi lub cążki
  • klej na gorąco
  • deska lub inne podłoże na którym będzież przyklejać kompozycję
  • kilka cienkich patyczków
  • sznurek

  Za pomocą cążek odetnij z szyszki kilka górnych łusek.

  Jeśli szyszka jest bardzo twarda, chwyć pojedynczą łuskę pomiędzy cążki i ją wykręć.

W ten sposób usuń łuski, aż pozostaną tylko dwie-trzy dolne warstwy największych łusek.
Zaplanuj kompozycję kwiatków na wybranym podłożu.

Stara, drewniana deska kuchenna będzie idealna. W sklepie z różnościami kupiłam ramkę na zdjęcia bez szkła - wypełnioną płótnem. Ją również wykorzystam

Moja kompozycja to bukiet. Związałam kilka cienkich gałązek znalezionych na spacerze i  przykleiłam jako pierwszy element do ramki. Przyklejanie szyszek rozpoczęłam od największej - środkowej, aby dalej rozbudowywać bukiet. Tą dekorację zostawiłam w wersji naturalnej.

Kompozycję na desce postanowiłam pomalować. Po wyschnięciu farby, przykleiłam gałązki, a na końcu kwiaty z szyszek.


Trzeba się spodziewać, że podczas tej pracy będzie spory bałagan.

Takie szyszkowe kwiaty można przykleić do pojedynczych patyczków lub drucików i wstawić do wazonu. Pięknie wyglądają również jako dodatek do dekoracyjnego wieńca.