środa, 1 grudnia 2021

Butelki decoupage z zimowym motywem

 


Szklane butelki okleiłam dokładnie skrawkami szarej gazety za pomocą rozcieńczonego wikolu. Po wyschnięciu gazet, naniosłam gąbką białą warstwę farby akrylowej. Miejscami farbę nanosiłam cieńszą warstwą, aby litery druku lekko prześwitywały.

Na zdjęciu widać butelki niepomalowane - ich kolor może pasować do niektórych dekoracji. Natomiast na białej powierzchni będzie się lepiej prezentować wzór serwetki, który wybrałam do dzisiejszej dekoracji. 

Motyw z papierowej serwetki delikatnie wydarłam. Usunełam dwie dolne warstwy serwetki, które nie zawierają rysunku. 


 

Zaplanowałam umiejscowienie motywu tak, żeby krawędź serwetki sięgała samego dołu butelki. Rozrobiłam klej wikol pół na pół z wodą.

Płaskim pędzlem namoczonym w rozwodnionym kleju posmarowałam niedokładnie miejsce, gdzie będzie się znajdował praszek. Następnie przyłożyłam cieciutką serwetkę. Delikatnie "głaskałam" krawędzie serwetki, aby "wtopiły się w powierzchnię butelki. 


Trzeba to robić zawsze w kierunku od środka obrazka do krawędzi. Nie używamy za dużo rozcieńczonego kleju, bo serwetka może się potargać.


Po wyschnięciu serwetki warto całość pomalować bezbarwnym lakierem.